5 oktober 2009

X2000



Uppgiften i skolan just nu är att "måla om" ett x2000 tåg och då med miljöaspekt (så klart). Först kände jag mig bara trött på miljöhypen, att tåg är miljövänligt är väl inget man behöver skylta om längre. Men sen tänkte jag om. För tänk all tid man har på tåg (och hur rastlös och uttråkad man blir), all den tiden kan man ju faktiskt lära sig om saker, t.ex. om alla saker i naturen som mår bättre av att åka tåg. Så jag tänkte flora och fauna, och att ett sånt häfte skulle ligga i vagnarna, precis som Kupé. Och tänk så trevligt med ett färgglatt och "växande" tåg på de annars trista perrongerna. Men jag vet inte hur resultatet blir. Jag har exprimenterat massor fram och tillbaka, och än så länge är jag bara inne på växtriket. Och det känns lite väl puttinuttigt, om ni förstår... Svårt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar