26 november 2010

En full kamera

Ibland är jag värdelös på att tömma min kamera. Här har ni ett blandat litet urval från den senaste månaden.
Simon och Pär byggde en baslåda till min lilla Starlet och jag blev så glad så att jag nästan inte kunde sova...
Det blev höstlov och vi for till Västerås. Tack vare baslådan kändes de sex timmarna i bil rätt uthärdliga. Och i Västerås låg det såpbubblor på gatan som verkade sakna någon ägare.
Jag hälsade på hos Lisas mamma på landet, där fanns det en trasig lite hund. Hon hade blivit biten av ett lodjur.
Jag åt hemskt god mat hos mina föräldrar, pappa köper världens godaste fetaost!
Världens bästa Pär i mitt gamla rum (han går på min skola, men är också från Västerås), vi drack öl och starkglögg och gick sen ner på stan för att dricka mer öl och hälsa på min gamla barndomskompis Fanny.
Lisa med nystickat armband och starkglögg.
Sen bar det av mot Stockholm för att träffa kompisar. Jag hann träffa 5 personer jag tycker hemskt mycket om på en och samma dag.
Bland annat hann jag träffa min syster som bjöd mig på sjukt god mat på en restaurang som jag glömt namnet på.
Väl hemma i Västerås igen åkte vi på workshop hos Lisas opappa (hon kallar sin mammas nya kille för det), han är tandtekniker och har massa fräcka maskiner. Man behöver ju inte göra tänder, man kan ju faktiskt göra smycken också!
Sen for vi ner mot Småland igen och molnen såg ut som sockervadd.
Sen blev det mörkt.
Väl hemma i Småland igen har jag inte tagit så mycket kort. Men det här kommer från nån slags fest med stekartema som jag inte riktigt deltog i.
Och så kom snön. Det här är min utsikt från rummet. Och det läskiga huset är tryckhuset. Det bästa huset av dem alla! Dit ska jag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar