6 maj 2013

Från jordglob till spetsglob

För något år sedan hittade jag en gammal jordglob billigt på loppis. Men när jag kom hem och tände den såg jag att den var helt möglig. Så jag bestämde mig för att ta bort själva kartan. Jag hade hoppats på att det skulle vara en fin glaskula under, men det var sliten plast. Så jag la in den i en garderob i hopp om att jag skulle komma på nåt bättre att göra med den. Förra veckan kom den fram igen. Jag slipade den så att den blev matt och ritade det här mönstret med vit penna på. Och vips blev den en spetsglob!




Nu vill jag hitta fler gamla jordglober att rita på. Tur att det snart är sommar, loppisrundornas tid!

16 kommentarer:

  1. Jag trodde du hade trätt tyg över. Ballt att du hade ritat :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Vad ritade du med? Trodde också det var tyg använt först :)

    SvaraRadera
  3. Hur kreativ får man lov att vara egentligen? Den är helt underbart fin!

    SvaraRadera
  4. Finaste jordgloben jag sett! Du borde börja sälja såna här!

    SvaraRadera
  5. Jättefin!! Känns inte riktigt som ett vips-jobb men åh.

    SvaraRadera
  6. Oj! Jättevacker! Nu imponerade du väldigt med din stadiga hand och utomordentliga tålamod! Det där hade jag aaaldrig grejat. :)

    SvaraRadera
  7. Jag är helt blown away! Den är helt fantastisk:)

    SvaraRadera
  8. Väldigt smart idé! Tänk vad många olika roliga motiv som skulle klä en jordglob

    SvaraRadera
  9. Så himla fin! Nu fick man lite ny inspiration, tack ska du ha!:)

    SvaraRadera
  10. Oj vad vackert och vilket jobb att rita hela globen! Den är verkligen galet vacker och du har gjort det så symetriskt. Du inspirerad mig ^ ^

    SvaraRadera